Koks turi būti idealus treniruočių partneris?

Pastarosiom dienom susimąsčiau, kaip kartais būna sunku bėgioti vienam, ir kaip gerai, kai turi gerą treniruočių draugą, kuris priverčia pasitempti, moka motyvuoti arba patingėti kartu, kai to reikia.

Ilgų nuotolių bėgimas – vienišių sportas, tikriausiai su šia mintimi sutiks dauguma profesionalių stajerių. Daug bėgiojant ir siekiant asmeninių tikslų labai sunku suderinti treniruotes su kitais bėgikais. Visų pirma užkietėjęs stajeris bėga žymiai daugiau, kitaip sakant “renka kilometrus”, todėl kartais žymiai paprasčiau bėgti vienam ir nesiderinti prie kitų. Taip pat skiriasi treniruočių greičiai bei sportininkų pajėgumas, todėl tinkamą partnerį surasti labai sunku.

Vis dėl to dauguma pritars, kad bėgti keliese daug lengviau. Motyvacija, konkurencija, pašnekesiai bėgimo metu – visa tai palengvina treniruotę, ar bent jau priverčia kentėti ir nepasiduoti. Bet kaip išsirinkti tinkamą bėgimo partnerį? Pateiksiu keletą, mano nuomone, svarbių treniruočių draugo bruožų, į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį.

1. “Gera aura”. Galbūt keistai skambantis bėgimo partnerio privalumas, tačiau taip jau yra, kad su kai kuriais bėgikais bėgti labai lengva, smagu, o su kitais atrodo, kad visada nesibėga. Nors ir žmogus geras, malonus, bet kažkas ne taip ir bėgimas kartu teikia daugiau nuovargio negu naudos. Šis punktas galbūt apjungia visus žemiau esančius punktus ir kuria tą “gerą aurą”.

2. Bendri interesai, temos pokalbiams. Jeigu bėgimo partneris yra puikus pašnekovas ir su juo randate bendrų temų, diskutuojate, juokiates, treniruotė praeina žymiai greičiau, nebūna laiko skaičiuoti kilometrus ir dažniausiai pirmiau pasibaigia treniruotė, negu išsisemia kalbos. Taip pat labai svarbu pasitikėjimas, kitaip sakant, kad pokalbiai ant tako ir liktų “ant tako”.

3. Panašus pajėgumas, bėgimo technika. Labai svarbu pasirinkti lygiavertį ar bent jau panašaus pajėgumo bėgimo draugą. Tokiu atveju nereikės savęs stabdyti ir laukti atsiliekančio draugo arba pačiam prašyti, kad draugas jūsų palauktų. Tik būdami panašaus pajėgumo tobulėsite abu. Idealiausiu atveju sutaps dar ir jūsų bėgimo technika, žingsnių ilgis ir dažnumas – tada kartu bėgti bus žymiai lengviau.

4. Gebėjimas ne tik kalbėti, bet ir išklausyti. Renkantis bėgimo partnerį, svarbu atkreipti dėmesį į tarpusavio bendravimą. Ar ne teks visą treniruotę klausytis kaip jūsų treniruočių draugui sekėsi darbe, kine ar dar kur nors be galimybės įsiterpti. Ar nesijausite taip lyg klausytumėtės radijo? Taip pat pagalvokite ar patys taip nesielgiate?:)

5. Pozityvumas (motyvacija). Labai svarbu, kad jūsų treniruočių draugas taip pat noriai siektų užsibrėžtų tikslų, stengtųsi tobulėti, nesimuliuotų ir jums nereikėtų kiekvienąkart įkalbinėti bėgti arba bėgti vienam, nors buvote susitarę bėgti kartu. Taip pat labai svarbu neveluoti ir treniruotę pradėti laiku.

Štai keli tinkamo treniruočių partnerio bruožai, į kuriuos, mano nuomone, reikėtų atkreipti dėmesį. Neabejoju, kad dauguma, tikrąja to žodžio prasme, pabėga nuo netinkamų treniruočių draugų. Linkiu, kad jūs nebūtumėte tie, nuo kurių kiti norėtų pabėgti :)

 


Rėmėjai